Strategii de promovare în marketingul cabinetului stomatologic
pdf

Keywords

marketing social
promovare
managementul marketingului
strategie

How to Cite

Ludmila GOMA (2024) “Strategii de promovare în marketingul cabinetului stomatologic”, One Health & Risk Management , p. 145. Available at: https://journal.ohrm.bba.md/index.php/journal-ohrm-bba-md/article/view/758 (Accessed: 8July2025).

Abstract

Introducere. Piața serviciilor stomatologice este una foarte competitivă. În prezent, problema medicilor stomatologi este fluxul de pacienți. Pentru atragerea acestora, cabinetele stomatologice se ocupă de publicitate în diverse moduri: în cabinetele mici și mijlocii această misiune și-o asumă proprietarul, iar în cele mari pot exista subdiviziuni specializate în  publicitate care dispun de buget propriu și organizează acțiuni de publicitate cu participarea companiilor specializate. Rolul marketingului în domeniul serviciilor de sănătate este de a contribui la furnizarea de informații de valoare clienţilor.

Scop. Analiza instrumentelor publicitare și recomandarea  unor tehnici moderne de promovare a cabinetului stomatologic.

Material și metode. Populația studiului: pacienții a  cinci cabinete stomatologice cu următoarele specializări: terapie, ortopedie, chirurgie dentoalveolară, parodontologie. Cei 138 de pacienți care și-au dat acordul verbal de a participa la studiu,  au completat un chestionar autoadministrat, compus din 22 de întrebări grupate în șase categorii. Perioada de colectare a datelor: decembrie 2022 – februarie 2023. În cadrul studiului  a fost studiată și documentația internă a cabinetelor stomatologice precum: raportul de autoevaluare semnat de conducătorul cabinetului; copia regulamentului de organizare și de funcționare; organigrama; schema sistemului informațional; planul de dezvoltare strategică; planul de control a calității serviciilor prestate. Metode de cercetare utilizate: descriptivă, analitică, comparativă.

Rezultate. Strategiile de marketing se propun ca o modalitate sigură de a construi relații cu publicul cabinetului stomatologic. Pentru un stomatolog, strategia de marketing înseamnă a convinge pacienții că se oferă o experiență fără durere și cu rezultate așteptate. Conform studiului, există următoarele modalități de promovare: recomandarea – 31%, rețelele de socializare – 25%, google – 17%, televiziunea – 15%, plasarea – 12%. Satisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele stomatologice au fost 73,18% din persoanele intervievate, 92,75% au fost mulțumite de atitudinea personalului medical, iar 56,52% au ales cabinetul stomatologic în baza reputației medicilor. Aplicarea unui sistem de marketing contribuie la formarea categoriilor de pacienți planificați și pacienți continuu. La intrebarea ce il face pe pacient să fie fidel unui anume cabinet stomatologic, 32 % au numit aplicarea unui plan de marketing, 25% – condiții favorabile de muncă ale medicilor. S-a constatat că pacienții doresc mai multă computerizare a serviciilor medicale.

Concluzii. Publicitatea în stomatologie oferă pacienților posibilitatea de a alege tratamentul, clinica, medicul. Dintre  metodele și instrumentele de promovare analizatee s-au evidențiat recomandarea me dicului din parte pacientilor, strategiile legate de promoții și cele privind prețul, prezența saitului propriu. O strategie eficientă s-a dovedit a fi promovarea în mediul online îmbinată cu cea offline. Aplicarea unor strategii de marketing eficiente duce nu numai la creşterea satisfacţiei clienţilor, dar şi a personalului – un element component în managementul unui cabinet  stomatologic.

pdf

|Views: 171| |pdf Downloads: 106|


pdf
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Downloads

Download data is not yet available.

ANNOUNCEMENT

Starting from July 1, 2025, the article processing fee will be 20 EUR (or the equivalent in MDL at the official exchange rate of the National Bank of Moldova). The publication fee for an accepted article will be 150 EUR (or the equivalent in MDL).

Details here:

Processing Fee
A processing fee of 20 EUR (or the equivalent in MDL) will be charged for articles accepted for scientific review by the editorial committee of the One Health and Risk Management journal.
Note: This fee will only be charged if your article has been technically reviewed and accepted.

Publication Fee
Starting from 01.07.2025, a fee of 150 EUR (or the equivalent in MDL) will be charged for articles accepted for publication.
Additionally, authors will bear the cost of English language editing/translation services if the manuscript requires intervention. The fee is 5 EUR (or the equivalent in MDL) per page edited/translated.
The total cost for English editing/translation services will be communicated by the Editorial Board after the manuscript is accepted for publication.

Payment Details:
Payments should be made in MDL to the bank account opened in the name of the Biosafety and Biosecurity Association of the Republic of Moldova.
The invoice will be issued by the end of the month in which the payment was made.

Organization: Biosafety and Biosecurity Association of the Republic of Moldova
Address: 5C A. Cozmescu Street
Fiscal Code: 1017620004120
Bank Code (SWIFT): AGRNMD2X451
IBAN: MD34AG000000022513622370